Σχετικά με τη Filofax

Διακεκριμένη κληρονομιά

Μία σύντομη ιστορία

Μία σύντομη ιστορία

Η δημοτικότητα της Filofax κατά τη τελευταία δεκαετία έχει φυσιολογικά οδηγήσει πολλούς ανθρώπους να πιστεύουν ότι είναι ένα σχετικό νέο concept. Ωστόσο, οι ρίζες του πάνε πολύ πίσω στο Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το 1921, μία εταιρεία με έδρα το Λονδίνο δημιουργήθηκε για την αγορά προσωπικών συστημάτων οργάνωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο με ταχυδρομική εντολή. Το 1930 καταχωρήθηκε το εμπορικό σήμα Filofax, το οποίο όνομα προέρχεται από τη περιγραφή file of facts.

Η επιχείρηση συνέχιζε να αυξάνεται και το 1987 κατείχε ένα δίκτυο λιανικής 1250 κατστημάτων μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αναγνωρισμένα καταστήματα σε όλο τον κόσμο εφοδιάζονταν με Filofax,Harrods and Harvey Nichols στο Λονδίνο, Neiman Marcus και Bloomingdales στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Bon Genie στην Ελβετία, Galleries Lafayette στο Παρίσι και Seibu στην Ιαπωνία μεταξύ άλλων

Το personal organizer της Filofax εξελίχθηκε από το απλό ημερολόγιο με τα κινητά φύλλα και το σημειωματάριο σε ένα απαραίτητο organizer και σύμβολο της δεκαετίας του ’80.

Το 2001 η Letts Filofax Group σχηματίστηκε από την εταιρεία Charles Letts και τη Company Limited κι έτσι αποκτήθηκε ο όμιλος Filofax.

Το 2012 η εταιρεία εξαγοράστηκε από την HSGP Investments.

Οι πολλαπλοί ρόλοι της Filofax με τη πάροδο των ετών

Κάντε κλικ στις παρακάτω εικόνες για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους πολλούς ρόλους της Filofax όλα αυτά τα χρόνια.

Το εγχειρίδιο του κατασκευαστή

Η έννοια του personal organizer προέρχεται από τη Φιλαδέλφεια (Η.Π.Α.) όταν ένας Καναδός μηχανικός, ο J C Parker, επινόησε ένα σύστημα κινητών φύλλων το οποίο περιείχε μηχανικά στοιχεία σε ένα μικρό ντοσιέ, αντικαθιστώντας έτσι τα μεγάλου μεγέθους τεχνικά εγχειρίδια που ήταν πολύ μεγάλα για μεταφορά. Το σύστημα, αρχικά πήρε το όνομα Lefax και έγινε η Βίβλος των μηχανικών που μπορούσαν να προσαρμόσουν τις σελίδες αντικαθιστώντας με αυτές που χρησίμευαν σε κάθε περίπτωση.

Στρατιωτικό ζήτημα

Μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, η χρήση του Filofax organizer άρχισε να αναπτύσσεται ανάμεσα στους αξιωματικούς του στρατού. Μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο είχαν γίνει πρότυπο ζήτημα στην Queens Military Academy, του Sandhurst και αποτελούσε μία υποχρεωτική αγορά του British Army Staff College στο Camberley.

Εταιρεία Lifeline

Η προοδευτική σκέψη ενός υπαλλήλου της Filofax διασφάλιζε ότι το brand θα συνεχιζόταν να υπάρχει μέχρι να γίνει το ευρέως γνωστό που είναι σήμερα. Η Grace Scurr προσήλθε στην εταιρεία μεταξύ των δύο παγκοσμίων πολέμων ως προσωρινή γραμματέας. Όντας η υποστήριξη του γραφείου στο σύστημα αρχειοθέτησης, έκανε μία λίστα με όλους τους προμηθευτές και τους πελάτες στο Filofax organizer της το οποίο έπαιρνε κάθε μέρα μαζί της στο σπίτι. Αυτή η προνοητικότητα αποδείχτηκε ανεκτίμητη όταν οι εγκαταστάσεις της επιχείρησης καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του Blitz, διότι ήταν σε θέση να χτίσει από την αρχή το γραφείο από τις σημειώσεις της και η επιχείρηση επέστρεψε στους ρυθμούς της σε λίγες μέρες.

Status symbol του ‘80

Η Filofax έγινε το σύμβολο των υλιστών, εργασιομανών της δεκαετίας του ’80. Μαζί με τα πρώτα κινητά τηλέφωνα και τα γρήγορα sport αυτοκίνητα, η κατοχή ενός Filofax αποτελούσε σήμα επιτυχίας των σκληρά εργαζόμενων ανθρώπων, δείχνοντας στο κόσμο ότι είχες μία ζωή άξια οργάνωσης. Οι εργαζόμενοι που δούλευαν στην πόλη καθώς και υψηλά στελέχη χαρακτήριζαν τους χρήστες της εποχής.

Ισορροπία του τρόπου ζωής

Μία νέα εποχή ξημερώνει και φέρνει ένα διαφορετικό σύνολο προτεραιοτήτων. Το να βρίσκεις χρόνο έγινε, αν όχι περισσότερο, σημαντικότερο από το να βγάζεις χρήματα και το να παίρνεις τον έλεγχο της ζωής σου έγινε μια καλά εδραιωμένη αξία. Η Filofax αντιπροσώπευε τη πλήρη και ισορροπημένη ζωή όπου έβρισκες χρόνο για τον εαυτό σου και τους αγαπημένους σου, αλλά διαχειριζόσουν εξίσου καλά την επαγγελματική σου ζωή μαζί με τις δουλειές της ημέρας. Οι εργαζόμενες μητέρες έγιναν θερμές υποστηρίκτριες, χρησιμοποιώντας τα organizers για να καταφέρουν το πολύπλοκο τρόπο ζωής.

Τεχνολογικό ταίρι

Καθώς ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα οφέλη της παράλληλης χρήσης του χαρτιού και της τεχνολογίας, η Filofax εξέλιξε τη γκάμα της προσθέτοντας ηλεκτρονικά αξεσουάρ. Η συλλογή των e-Accessories περιλαμβάνει organizers με θήκη για iPad και αφαιρούμενο μηχανισμό κρίκων, θήκες για iPad, iPhone και άλλα tablet, και χαρτοφύλακες για τη καθημερινή μεταφορά των απαραίτητων.

"